×

جستجو

دسته بندی

عینک ­آفتابی پلاریزه چیست؟

عینک ­آفتابی پلاریزه چیست؟

Posts by : admin/ 1400/08/24

 

کاربرد لنزهای پلاریزه

کاربرد عینک پلاریزه تنها برای افردی که بیشتر وقت خود را در کنار ساحل گذرانده و علاقه زیادی به ماهیگیری و قایقرانی هستند نبوده و تمامی افرادی که چشمان شان به نور بازتاب شده خیره کننده حساس بوده، می توانند از لنز های پلاریزه استفاده کنند. عینک آفتابی پلاریزه به دلیل تاثیر بسزایی که در کاهش میزان نورهای منعکس شده از سطوح براق و سطح جاده ها دارند ، به رانندگان کمک زیادی می نمایند. همچنین اشخاصی همچون کسانی که عمل آب مروارید داشته و به نور حساس می باشند ، می توانند از عینک های پلاریزه بهره بگیرند.

عملکرد لنزهای پلاریزه

لنزهای عینک افتابی پلاریزه حاوی نوعی ماده شیمیایی هستند که به صورت خاصی در کنار هم قرار گرفته اند تا فیلتر منافذ عمودی برای نور ایجاد کنند و از برخورد تابش مستقیم نور به چشم شما جلوگیری کنند. به این معنی که فقط پرتوهای نور که به صورت عمودی به چشمان شما نزدیک می شوند، میتوانند در آن روزنه ها قرار بگیرند.عینک آفتابی با لنز پلاریزه، تمام امواج نور افقی را که از یک سطح صاف یا کاپوت براق ماشین منعکس می شوند را مسدود میکنند، در نتیجه با این فیلتر، تصویری که با لنز پلاریزه میبینید کمی تیره تر از حد معمول است، اما اجسام با این نوع لنزها واضح تر به نظر می رسند و جزئیات راحت تر دیده میشوند.

تفاوت عینک‌های پلاریزه و یو وی چیست ؟

عمده‌ترین و مهم‌ترین تفاوت عینک‌های پلاریزه و غیر پلاریزه در لنز استفاده شده در ساخت آن‌ها است. عدسی که در ساخت عینک‌های پلاریزه استفاده می‌شود علاوه بر دارا بودن فیلتر UV پلاریزه نیز هستند.این لنزها به دلیل فیلترهای چندلایه‌ای که بر روی لنز آن‌ها اعمال‌ شده است تنها اجازه عبور نور را در جهت عمودی می‌دهند و از میزان نورهای خیره‌کننده می‌کاهند. این در حالی است که عینک‌های غیرپلاریزه یا عینک‌های UV تنها برای کاهش میزان روشنایی مناسب هستند و فیلتری برای حذف نورهای زننده ندارند.

مزایا:

۱- فرار از میگرن و سردردهای شدید و جلوگیری از خستگی چشم

۲- امکان دیدن رنگ های واقع،بهبود دید بصری

۳- حفظ دید بهتر در سایه،تشدید تضاد بین روشنایی و تاریکی

۴- شفافیت دید و وضوح

معایب:

عینک های پلاریزه برای همه مناسب نیستند؛ برخی افراد هنگامی که لنزهای پلاریزه به چشم دارند، احساس سرگیجه می کنند. برخی دیگر نیز معتقدند که این لنزها همه چیز را سه بعدی جلوه می دهد! در این مواقع انتخاب لنزهای رنگی می تواند بهتر باشد.

چند مورد وجود دارد که لنزهای پلاریزه توصیه نمیشوند

  • عینک آفتابی پلاریزه برای نگاه کردن به صفحه نمایش LCD مناسب نیستند
  • رانندگی در شب وموقعیت های کم نور با آنها توصیه نمیشود
  • کنترل های داشبورد ماشین
  • دستگاه های نقدی ATM
  • صفحه نمایش تلفن همراه

درنتیجه این عینک‌ها برای خواندن و مشاهده صفحه مانیتور، مناسب نیستند و مشاغل خاصی مثل رانندگان کامیون و یا خلبان هایی که به اطلاعات روی صفحه مانیتور نیاز دارند، نمی‌توانند از این عینک استفاده کنند.

 

مجموعه سلیم اپتیک با ارائه مجموعه ای کامل از عینک های پلاریزه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد،از طریق لینک زیر میتوانید از عینک های آفتابی مجموعه دیدن فرمایید:

https://salimoptic.com/product/sunglasses

لازم به ذکر است عینک های پلاریزه در سایت سلیم اپتیک دارای مشخصه زیر میباشند


اولین شخصی باشید که نظر خود را اعلام میکنید

ثبت نظر

ثبت نظر نا موفق, لطفاً دوباره تلاش نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت، به نمایش در خواهد آمد.